Anna Jurksztowicz zadebiutowała jeszcze jako dziewczynka w 1975 r., dołączając do amatorskiego zespołu wokalnego muzyki dawnej Musicus Poloniensis, jednak z czasem zmieniła zainteresowania na gospel, jazz i pop. Jej kariera przyspieszyła, gdy na festiwalu w Opolu w 1985 r. wygrała konkurs premier nagraniem Diamentowy kolczyk, do muzyki Krzesimira Dębskiego (późniejszego męża) i słów Jacka Cygana. Jak wszechstronną jest piosenkarką pokazuje nowy, jubileuszowy album Jestem taka sama. Został on przygotowany z okazji 35-lecia pracy artystycznej. Stanowi syntezę muzycznych poszukiwań artystki łączących pop, jazz i nastrojowe klimaty. Album powstawał w doborowym składzie – znalazło się na nim 14 premierowych kompozycji do muzyki Krzysztofa Napiórkowskiego i Dębskiego oraz tekstów Cygana, Andrzeja Saramonowicza, Michała Zabłockiego, Patrycji Kosiarkiewicz i samej Jurksztowicz. Płytę zapowiada singiel Kochanie, ja nie wiem, w którym artystkę wspiera swoim głosem Andrzej Piaseczny.
Barbara żyła w III wieku n.e. Była córką Dioskurosa, poganina, który przyczynił się do jej męczeńskiej śmierci.
Święta Barbara od lat otaczana jest w Polsce bardzo żywym kultem – to do niej z modlitwą o pomoc zwracają się wierni podczas burz i pożarów. To przede wszystkim patronka dobrej śmierci i trudnej pracy, gdyż opiekuje się górnikami, hutnikami, żołnierzami, rybakami i marynarzami. Co więcej, św. Barbara jest także patronką Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Nowa podstawa programowa wpisuje się w duży projekt nad całością formacji religijnej młodego człowieka, zarówno w szkole jak i w parafii – podkreślił bp Wojciech Osial, przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, podczas konferencji prasowej w Sekretariacie KEP, na której została zaprezentowana nowa podstawa programowa nauczania religii rzymskokatolickiej w szkole.
Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. Leszek Gęsiak SJ poinformował, że nowa podstawa programowa nauczania religii rzymskokatolickiej w Polsce została przyjęta podczas 402. Zebrania Plenarnego Konferencji Episkopatu Polski, 15 października 2025 roku.
Piękno ocala człowieka - jubileusz Instytutu Muzykologii KUL
2025-12-04 20:18
Agnieszka Marek
Agnieszka Marek
Obchodami ku czci św. Cecylii, patronki muzyki kościelnej, Instytut Muzykologii KUL rozpoczął świętowanie 70-lecia swojego istnienia.
Dyrektor Instytutu dr Andrzej Gładysz przypomniał, że jesienią 1955 r. Episkopat Polski zwrócił się do władz KUL z prośbą o przygotowanie programu kształcenia muzyków dla Kościoła w Polsce. Już wiosną następnego roku prośba ta została spełniona i powstała Katedra Muzykologii Kościelnej, która zapoczątkowała istnienie dzisiejszego Instytutu Nauk o Sztuce w zakresie Muzykologii.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.